Thursday 14 April 2011

+_+ xde point!!!

saya kerja sebagai kerani kat asrama...
setiap pagi saya kene memastikan pekerja pembersihan (cleaner) setiap dorm blok pelajar aspuri dan aspura berada dlm keadaan kemas dan bersih....
setiap hari saya menghadapi masalah yang sama tatkala memantau blok aspura..bau nyer...bersepak ngan segala mcm baju laa...selimut laa...

kak cleaner: cik, saya penat laa nak kemas dorm aspura ni bersepah sgt.
saya     : laa, ish2 budak2 ni cuba la disiplin kit...
kak clener: dik tggu jap kat opis jap k.
saya: (senyum tanda setuju)

tetiba!!!
 1 plastik smpah pnuh ngan brg dak2 aspura...

saya: akak! pe kat dlm ni???
kak cleaner: mcm2...BAJU...SELIMUT...KAIN PELEKAT..SUAR DALAM PUN DE!!
saya: akak angkat brg2 msuk dlm plastik tu pakai pe??
kak cleaner: laa,,tanya pulak pakai tangan le...
saya: AH!! xgeli ke???
kak cleaner: alaaa, wat pe nk geli dirang kat islam...
saya: (pe kaitan????) +_+

persoalan ni wat saya blur smpi bebulan...tp xde jwpn..

No comments:

Post a Comment